..:: حرفهايي هست براي نگفتن و ارزش عميق هر كسي به اندازه ي حرفهايی است كه براي نگفتن دارد و كتاب هايی نيز هست براي ننوشتن و من حالا رسيده ام به آغاز چنين كتابي ::..

این نذهب؟!

آیا هدف فقط حجاب است؟
مدتیست بحث عفاف و حجاب، رونق گرفته و مسئولین امر به صرافت افتاده اند تا با ناهنجاریها مقابله کنند و از نهادینه شدن بی حجابی جلوگیری کنند. اما آیا کسی به این موضوع توجه میکند که حجاب، اگر طبق جمله معروف مصونیت بیاورد، معصومیت نمیاورد! متاسفانه کمتر کسیست که گامی فراتر از حجاب برداشته و عفاف اجتماعی را نهادینه کند.باید اندیشید که آیا هدف فقط حجاب است یا حجاب تنها دریچه ای به سوی عزت نفس انسان است و دروازه ی عفاف و پاکدامنیست!؟
مسلما شرط لازم برای پا گذاشتن به وادی حیا و عفت، عبور از دروازه آن است و رعایت حجاب شایسته؛ اما این شرط کافی نیست! متاسفانه امروز طوری رفتار میشود که گویی حجاب هدف نهاییست و رعایت صرف حجاب ظاهری مصونیت آور! آیا هدف اسلام از وجوب حجاب برای مسلمین، تحکیم بنیان خانواده بواسطه حفظ حریمها و رعایت عفت عمومی و حفظ عزت نفس افراد نبوده؟!
معضل این است که اکنون نوعی طرز فکر به اصطلاح روشنفکرانه بین اقشار تحصیل کرده باب شده که تفکرات اصیل و بدیع دینی را عقب ماندگی و تحجر میداند! حال آنکه این تفکر که اجازه اندیشیدن آزاد درباره احکام دین را از این قشر سلب کرده خود مصداق کامل جهل و عقب ماندگیست که باعث خودسانسوری این افراد و فرار از بحث و گفتگو و ارائه منطق توسط این افراد شده. پر واضح است که تعالیم دینی و احکام الهی از چنان پشتوانه و منطقی برخوردارند که هیچ ماسوایی را توان زیر سوال بردن آن نیست! و اگر منطق بشر جایی در تناقض با شرع الهی باشد، باید منطق بشری را رو به اصلاح نهاد نه اینکه با طفره رفتن و بهانه تراشی از بحث پیرامون معضل، شانه خالی کرد.
باید قبول کرد که امروزه دانشگاه های ما محفلی برای ترویج فرهنگ غرب شده بی آنکه خود افراد مطلع باشند؛ به یقین میتوان گفت که حتی تعداد قلیلی از دانشجویان بر روی تفکرات اومانیستی غرب و یا اندیشه ها و مکتب فمنیسم هیچ شناخت و مطالعه ای ندارند و کورکورانه به ناکجاآبادی که مروجین این فرهنگ برای ایشان در نظر گرفته اند، میتازند! ابزار و ویترین شدن دختران تنها مقدمه ای بر این فرهنگ بی فرهنگیست! و آدمی از جهل این افراد در عجب میماند!
شرم مانع بیان بسیاری مسائل می شود ولی تا به کی میتوان خاموشی پیشه کرد؟ این داستان آتشی است که هروز بیشتر زبانه میکشد و افراد بیشتری را دامن گیر میشود! همچون ویروسی مسری افراد پاک را بیمار میکند و انسان با اندکی غفلت خود را اسیر در دام این شکارچی حریص میبیند و هیچ کس از این گزند مصون نیست! همانطور که خداوند متعال جان پیامبر(ص) را قسم خورده است و فرموده:

لَعَمْرُكَ إِنَّهُمْ لَفِي سَكْرَتِهِمْ يَعْمَهُونَ -72 حجر : "به جان تو قسم که این مردم دنیا همیشه مست شهوات نفسانی خواهند بود"

باید اندکی اندیشید، از اندیشیدن نباید ترسید! هدف چیست؟ به کجا چنین شتابان ...
ان شاء الله ادامه دارد...

۲ نظر:

زهره گفت...

سلام
واقعا عالی بود
و واقعا دردناک
پیروز باشید

حمید گفت...

کلاً از خواندن نوشته هایی که یک نویسنده عاقل و فهیم داشته باشه لذت می برم.

هم عقیده ایم عزیز.
عالی بود