..:: حرفهايي هست براي نگفتن و ارزش عميق هر كسي به اندازه ي حرفهايی است كه براي نگفتن دارد و كتاب هايی نيز هست براي ننوشتن و من حالا رسيده ام به آغاز چنين كتابي ::..

همایش ایرانیان مقیم خارج و چند نکته!

.
چند روز پیش ، در تهران اجلاسی برپا شد با عنوان "همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور"؛ که احتمالا به دلیل سر و صدای زیادش، از آن مطلع شده اید، اما این اجلاس، یک همایش ساده نبود و با خود حاشیه های فراوانی به همراه داشت که قابل تامل است.

اول اینکه این عمل ذاتا می تواند مفید فایده باشد و برای مملکت سودمند؛ به شرط آنکه شرکت کنندگان و بانیان آن حسن نیت خود را به اثبات رسانده باشند، همچنین باید عملکرد نشست قبلی مورد تحلیل قرار میگرفت و نتایج حاصله رسانه ای میشد حال آنکه ما اصلا خبر نداریم که چند درصد از وعده های داده شده و قول های گرفته شده در نشست قبلی، جامه عمل به تن کردند؟ آیا هدف فقط برگزاری یک شوی تبلیغاتیست؟ یا گوشه چشمی هم به پیشرفت مملکت وجود دارد؟!


دوم اینکه بهتر است با ایجاد تسهیلات مناسب و فضای مساعد جلوی فرار نخبگان گرفته شود تا اینکه به دنبال عده ای به اصطلاح نخبه از وطن گریخته برویم و آنها را تاج سر خود قرار دهیم، این جوانان تحصیل کرده متعهد به وطن چه کمتر از آن زنی دارند که به گفته خود 34 سال است از وطن گریخته و معلوم نیست از کدام یک از مراکز فساد امریکا، حالا پیدایش شده و می خواهد یادی از وطنش کند!!! چه نیازی به حضور چنین افرادی در جامعه هست که تا اندکی مشکل پیش آید باز فرار را بر قرار و دفاع از وطن ترجیح دهند و بهترین برچسبی که روی آنها می توان گذاشت در خوشبینانه ترین حالت برچسب "وطن فروش" است!


نکته جالب اینکه وقتی مسئولان مدام دم از مبارزه با بدحجابی می زنند و گاها به آن اعمال کذایی و پلیسی کردن فضای فرهنگی جامعه دست می زنند چطور در مقابل این بی عفتی سکوت میکنند! آیا بدحجابی بهتر از بی حجابی نیست؟! اگر این چنین اجلاسی در دوران اصلاحات برپا می شد آیا جناب دکتر!! "حاج ح.ا" با دارو دسته خود به کف خیابانها نمی ریختند و فریاد وا اسلاما سرنمی دادند؟!
.

جالب اینجاست درست یکی دوروز بعد از این شو، سایت ارزشی جهان نیوز طی خبری تحت عنوان "کشف حجاب، پایان فمنیست های ایرانی" تصاویر بی حجاب افرادی را منتشر میکند که حداقل می توان از آنها این دفاع را کرد که آنها دست به کشف حجاب در داخل کشور نزدند و به خود جرات چنین کاری را ندادند اما ما در این اجلاس شاهد تقدیر از زنان بی حجاب – تاکید می کنم بی حجابی- بودیم که معلوم نیست با کدام هدف سودجویانه و با سوء استفاده از اندیشه لیبرال عده ای، فضا را برای عرض اندام خود و بازگشت به وطنی که روزی از آن گریخته بودند، مناسب دیده اند.


مسئله دیگر نوع گفتمان و سخنرانی های ایراد شده در همایش بود! چه نیازی بود برای جلب نظر هر چه بیشتر حضار آنچنانی، پا بر روی اندیشه و گفتمان انقلابمان یعنی همان اسلام ناب محمدی گذارده شود و با تاکید بر اندیشه های ناسیونالیستی، به خط امام تاخته شود؟! چه نیازی بود به جای مکتب اسلام دم از مکتب ایران زده شود؟! علاوه براین نکات دیگری هم هست که البته دیگر عادی شده و آن هم نوع الفاظ به کار رفته و اصطلاحات بود که دیگر امیدی به اصلاح آن نیست و ظاهرا این نوع گفتمان به سبک خاصی بدل شده که نوعی ارزش محسوب میشود!

در آخر، امید است که دیگر شاهد چنین همایش هایی که اعتراض گسترده اشخاص مختلف، از جمله عده ای از مراجع عظام را در بر دارد، نباشیم. آدمی به امید زنده است ...

اللهم عجل لولیک الفرج


هیچ نظری موجود نیست: