..:: حرفهايي هست براي نگفتن و ارزش عميق هر كسي به اندازه ي حرفهايی است كه براي نگفتن دارد و كتاب هايی نيز هست براي ننوشتن و من حالا رسيده ام به آغاز چنين كتابي ::..

کدام اتحاد؟!

این فقط یک اطلاع رسانیست!

تراویح لغتی عربی است و به نمازهایی اطلاق می‌شود که مسلمانان سنی در شب های ماه رمضان به جماعت می‌خوانند. این نماز پس از نماز عشاء خوانده می‌شود. در بین اهل سنت رسم است که هر شب یک جزء قرآن را در این نمازها تلاوت کنند تا در پایان ماه رمضان، قرآن ختم شود.

بارها در کشور دم از اتحاد شیعه و سنی زده می شود اما آیا گامی هم در این جهت برداشته می شود؟! چه کسی باعث ایجاد این تفرقه در جامعه بزرگ مسلمانان شده و با مرّ زمان این آتش را شعله ور تر میکند؟!

متاسفانه هنوز در تهران مسجدی برای سنی ها وجود ندارد! و این خیلی عجیب است ؛ در حالی که در پایتخت شاهد کلیساهای نسبتا زیادی هستیم، اما هنوز هیچ مسجدی برای سنی ها در تهران بنا نشده و آنگاه که امام جماعت زاهدان خواهان ساخت مسجد در تهران شده مورد تمسخر برخی سایت های به ظاهر مروج فرهنگ شیعی شده! (اینجا را ببینید)

همانطور که فوقا اشاره شد، نماز تراویح نمازیست که برادران اهل تسنن ما در ماه مبارک رمضان به جا می آورند و تقریبا بسیار بر خواندن آن تاکید دارند، اما متاسفانه در پایتخت مسجدی وجود ندارد تا بتوانند این نماز را بصورت جماعت بجا آورند و ناچارا عده ای که خود را ملزم به خواندن این نماز می دانند، به سفارت عربستان پناه برده و آنجا به عبادت جمعی خود می پردازند! همان کشوری که عده ای مدام لقب "وهابیت" را به آن نسبت میدهند!

این در حالیست که اخیرا خبری مبنی بر تخصیص مجوز به احداث مسجد و واحد اسلامی توسط اوباما در امریکا – آن هم نزدیک برجهای معروف حادثه 11 سپتامبر- در رسانه های داخلی و خارجی منتشر شده که این دو قضیه اصلا نمی تواند برای ما صورت خوشی داشته باشد، چرا که ما خود را پرچمدار اتحاد شیعه و سنی می دانیم و همواره به خود میبالیم که امام خمینی (سلام الله عیله) در آن فضای احساسی اوایل انقلاب، با جلوگیری از تندروی ها، سخن از حقوق اقلیت های مذهبی به میان آورد و مانع از منزوی شدن این قشر از اقشار جامعه شد.

حال که می توان با اقدام هایی نه چندان پر هزینه، گامی در جهت تحقق اتحاد واقعی بین امت های اسلام برداشت، صواب آن است که با آینده نگری بیشتری نسبت به این مسائل برخورد شود تا عرصه را برای تفرقه اندازان گشوده نگذاریم.

----------------------------------------------------------

پی نوشت: (سخنی از بنیانگذار انقلاب در همین باب)

برادران اهل سنت هرگز از اقليتهاى مذهبى نيستند. و ما بارها گفته ايم كه رفتارمان با اقليتهاى مذهبى بسيار خوب خواهد بود. اسلام آنها را محترم شمرده است. ما به آنان تمام حقوقشان را مى‏دهيم. آنان حق دارند در مجلس وكيل داشته باشند و آزادند به فعاليتهاى سياسى- اجتماعى بپردازند و آزادانه امور مذهبى خود را انجام دهند. آنان ايرانى هستند و مثل ساير ايرانيان در زير چتر حكومت اسلامى زندگى با امنيت كامل خواهند داشت. در امور نظامى مثل ساير امور، زنان مى‏توانند كارهايى را به عهده بگيرند و در صدر اسلام زنان در جبهه بوده‏اند و آنچه كه مربوط به مجروحين بوده است به عهده آنان گذاشته مى‏شده است.

صحیفه امام(س) - جلد 5 - صفحه 292

-----------------------------------------------------------

اللهم عجل لولیک الفرج

.

۱ نظر:

محمدعلی گفت...

سلام
۱- حق مطلق خداوند متعال است
۲- عرض بنده در بلاگ طعنه‌ای به امثال خودم بود که حتما متوجه شده‌اید
۳- هیچ تضمینی نیست هنگامه‌ی ظهور کسی در جبهه‌ی حق قرار گیرد
خداوند عاقبت همه‌مان را ختم به خیر نماید
یاعلی